2012年2月3日金曜日

MP4-27 / Greater Change beneath the Skin

[dailymail]
On track: Hamilton at the launch of the MP4-27 at McLaren HQ on Wednesday

McLaren は、今年のニューマシン MP4-27Woking の本社で発表した。

マシンのノーズは"心配された" ほどの段差は無く、スッキリしたラインで、
まとめられれいる。
外見上の大きな変更は、ボディー後半のU状のサイド・ポッドを失くした事で、
これは エキゾースト関連の規則の変更で 結果的にそうなったので、
リア・ボディーカウルの中味は、非常にタイトな仕事となった様だ。
その他 マシンの中味は かなりの部分が、新設計だという。
幸いにも "カモノハシ・ノーズ" ではない。

期待できる。 レッドブルの強敵になるのは 間違いない。

BBC Sport

[source McLaren]
TypeMercedes-Benz FO 108Y
Capacity2.4 litres
Cylinders8
Maximum rpm 18,000
Bank angle90°
Piston bore maximum98mm
Number of valves32
FuelExxonMobil High Performance Unleaded (5.75% bio fuel)
Spark plugsNGK racing spark plugs specially designed for Mercedes-Benz F1 engine
LubricantsMobil 1 – combining greater performance, protection and cooling with increased economy and lower emissions
Weight95kg (minimum FIA regulation weight)



GearboxMcLaren-moulded carbon-fibre composite. Integral rear impact structure
GearsSeven forward and one reverse
Gear selectionMcLaren seamless shift, hand-operated
ClutchCarbon/carbon, hand-operated
LubricantsMobil



MonocoqueMcLaren-moulded carbonfibre composite incorporating front and side impact structures
Front suspensionInboard torsion bar/damper system operated by pushrod and bell crank with a double wishbone arrangement
Rear suspensionInboard torsion bar/damper system operated by pullrod and bell crank with a double wishbone arrangement
ElectronicsMcLaren Electronic Systems. Including chassis control, engine control, data acquisition, dashboard, alternator, sensors, data analysis and telemetry.
BodyworkCarbon-fibre composite. Separate engine cover, sidepods and floor. Structural nose with integral front wing. Driver-operated drag reduction system
TyresPirelli P Zero
RadioKenwood
Race wheelsEnkei
Brake callipersAkebono
Master cylindersAkebono
BatteriesGS Yuasa Corporation
SteeringMcLaren power-assisted
InstrumentsMcLaren Electronic Systems
Paint solutions
AkzoNobel Automotive & Aerospace Coatings using Sikkens Product