2011年5月7日土曜日

We are McLaren

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mclaren mp4-12c gt3

McLaren は、20台のロード・リーガルなMP4-12C GT3 を製作し、
約4300万円の価格で販売する予定だ。 これは価値があると思う。
この価格は、20年前に当社が扱った"Safir GT40" の値段にほぼ等しいが、
今回のMP4形こそ異なるにせよ、現代版のGT40と言っても差し支えない
内容と資質を兼ねそなえており、操縦性を含めた全体の仕上がりは、
GT40を遥かに凌ぐものであろうことは、容易に想像できる。
それを考えると、この4300万円(現地価格)は充分納得できるものである。

もちろん、GT40の存在感と歴史的意義は、全く別のものであって、
それ自体は、否定するものではないし、むしろ同等と言うべきである。
いや、それ以上かもしれない。

ところで、今年生産予定の通常のMP4-12C は、既に本年分の受注は
終了し、更に1700台の受注残を抱えている。
又、今後3年以内に マクラーレン は、今のMP4-12C よりも、デザインや
価格を含めてより高度なモデルを投入する予定であるという。
そして5年以内には、もう一台のニューモデルも考えている。

順調な滑り出しをみせたMclaren Automotive。
生産拠点の在る Woking では、新しい工場も稼働し始めて
今後の動向が注目されるところだ。


[Specifications]
Width (mm) 1995mm
Height (mm) 1145mm
Wheelbase (mm) 2670mm
Fuel tank capacity 120 liters
Chassis/body McLaren carbon fiber MonoCell with aluminum front
and rear frames and bespoke carbon body panels
Aerodynamics Front and rear diffuser, front splitter, dive planes
and adjustable rear wing.
Transmission 6 speed sequential using actuation via steering wheel
mounted paddles

Limited slip differential with a range of ramps and adjustable pre-load.

Wet sump

Sintered clutch hydraulically operated

Driveshafts with tripod joints

Engine type V8 twin turbo McLaren M838T

Engine capacity 3.8L
Bore x Stroke 93 x 69.9
Max. Engine speed Limited to 7500rpm
Cylinder block Cast aluminum , 90 deg V angle, dry sump scavenge,
Nikasil coated liners
Crankshaft Forged steel flat plane
Pistons Forged aluminum
Conrods Forged steel
Cylinder head Cast aluminum with plastic composite cam covers,
inlet & exhaust variable cam timing
Valvetrain 32V with 40 deg variable cam timing on intake & exhaust.
Low mass with sliding contact end pivoted pinger followers,
single variable rate springs and hollow cast chilled
iron camshaftsIntake system Two water/air charge air coolers.
Plastic composite plenum.
Exhaust system Cast stainless steel exhaust manifold with compact MHI
fixed geometry turbo chargers. 970 deg C turbine inlet temperature.

Fuel system Returnless fuel rail with twin fuel tank mounted pumps
and twin spray injectors

Engine management MESL TAG400 ECU & CIU 100

Interfacing with Bosch ABS and Shiftec control units

Wiring harness Modular installation: Engine, chassis, fuel cell
Lubrication MOBIL1: engine and transmission
Cooling Air/water heat exchangers for engine water and charge air cooling
combined with water/oil heat exchangers for engine, transmission & PAS.

Front axle SKF integrated axles with handed single wheel retaining nut
Rear axle SKF integrated axles with handed single wheel retaining nut
Front suspension Double wishbone adjustable for ride height camber and toe
Rear suspension Double wishbone adjustable for ride height camber and toe
Dampers Coil over Multimatic dampers with DSSV technology
with independent bump and rebound adjustment


Front brake system Akebono 6 piston monoblock calliper

378Ø x 36mm Iron ventilated disc
Rear brake system Akebono 4 piston monoblock calliper
355Ø x 32mm iron ventilated disc

Steering Electro-hydraulic PAS
Wheels Forged Aluminium
Front 12” x 18”Front 12” x 18”
Rear 13” x 18”

MESL TPS system compatible

Cockpit electronics Multifunction steering wheel
with integrated driver display
Central switch panel with systems display screen

Steering wheel Derived from MP4-24 Formula 1 wheel retaining
integrated driver display, paddle shift and switches
Rear 13” x 18”