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McLaren は、20台のロード・リーガルなMP4-12C GT3 を製作し、
約4300万円の価格で販売する予定だ。 これは価値があると思う。
この価格は、20年前に当社が扱った"Safir GT40" の値段にほぼ等しいが、
今回のMP4は形こそ異なるにせよ、現代版のGT40と言っても差し支えない
内容と資質を兼ねそなえており、操縦性を含めた全体の仕上がりは、
GT40を遥かに凌ぐものであろうことは、容易に想像できる。
それを考えると、この4300万円(現地価格)は充分納得できるものである。
もちろん、GT40の存在感と歴史的意義は、全く別のものであって、
それ自体は、否定するものではないし、むしろ同等と言うべきである。
いや、それ以上かもしれない。
ところで、今年生産予定の通常のMP4-12C は、既に本年分の受注は
終了し、更に1700台の受注残を抱えている。
又、今後3年以内に マクラーレン は、今のMP4-12C よりも、デザインや
価格を含めてより高度なモデルを投入する予定であるという。
そして5年以内には、もう一台のニューモデルも考えている。
順調な滑り出しをみせたMclaren Automotive。
生産拠点の在る 英Woking では、新しい工場も稼働し始めて、
今後の動向が注目されるところだ。
[Specifications]
Width (mm) 1995mm Height (mm) 1145mm Wheelbase (mm) 2670mm Fuel tank capacity 120 liters Chassis/body McLaren carbon fiber MonoCell with aluminum front and rear frames and bespoke carbon body panels Aerodynamics Front and rear diffuser, front splitter, dive planes and adjustable rear wing. Transmission 6 speed sequential using actuation via steering wheel mounted paddles Limited slip differential with a range of ramps and adjustable pre-load. Wet sump Sintered clutch hydraulically operated Driveshafts with tripod joints Engine type V8 twin turbo McLaren M838T Engine capacity 3.8L Bore x Stroke 93 x 69.9 Max. Engine speed Limited to 7500rpm Cylinder block Cast aluminum , 90 deg V angle, dry sump scavenge, Nikasil coated liners Crankshaft Forged steel flat plane Pistons Forged aluminum Conrods Forged steel Cylinder head Cast aluminum with plastic composite cam covers, inlet & exhaust variable cam timing Valvetrain 32V with 40 deg variable cam timing on intake & exhaust. Low mass with sliding contact end pivoted pinger followers, single variable rate springs and hollow cast chilled iron camshaftsIntake system Two water/air charge air coolers. | |
Plastic composite plenum. Exhaust system Cast stainless steel exhaust manifold with compact MHI fixed geometry turbo chargers. 970 deg C turbine inlet temperature. Fuel system Returnless fuel rail with twin fuel tank mounted pumps and twin spray injectors Engine management MESL TAG400 ECU & CIU 100 Interfacing with Bosch ABS and Shiftec control units Wiring harness Modular installation: Engine, chassis, fuel cell Lubrication MOBIL1: engine and transmission Cooling Air/water heat exchangers for engine water and charge air cooling combined with water/oil heat exchangers for engine, transmission & PAS. Front axle SKF integrated axles with handed single wheel retaining nut Rear axle SKF integrated axles with handed single wheel retaining nut Front suspension Double wishbone adjustable for ride height camber and toe Rear suspension Double wishbone adjustable for ride height camber and toe Dampers Coil over Multimatic dampers with DSSV technology with independent bump and rebound adjustment Front brake system Akebono 6 piston monoblock calliper 378Ø x 36mm Iron ventilated disc Rear brake system Akebono 4 piston monoblock calliper 355Ø x 32mm iron ventilated disc Steering Electro-hydraulic PAS Wheels Forged AluminiumFront 12” x 18”Front 12” x 18” Rear 13” x 18” MESL TPS system compatible Cockpit electronics Multifunction steering wheel with integrated driver display Central switch panel with systems display screen Steering wheel Derived from MP4-24 Formula 1 wheel retaining integrated driver display, paddle shift and switches Rear 13” x 18” |