2014年8月16日土曜日

Tesla gave us a replay the Answer


昨日(15日金曜日)の Tesla についてのブログ記事の後、ちょっとした異変が。

深夜2時頃(現地夕刻)に、フランスからのこのブログに対してのアクセス数が
同時刻までの日本でのアクセス数の倍以上、300件近くになった。
通常、仏からのアクセスはほとんどなく、あっても数件だ。  何かの間違いか !?
(アメリカのからのアクセスは 毎日ほぼ100件を超える。)

まず、なぜ フランスなのか 今ひとつ よく判らない。
反応した記事は テスラのロードスターについてだが、フランスでそんなに売れていた
のだろうか ?  そうとしか 考えづらい。

そして今朝になって、Tesla から下記のメールが送られてきた。
発信元は そのアドレスからすると、米 テスラの広報からの様に想う。
時間的には現地の夕刻だが。
内容は現行の Model S の保証規定についてなのだけれど、
まあ、内容は 一般的に流布したメッセージであろうから、特にロードスターについての
コメントは無い。

多分、日常 当ブログを見ていただいているテスラのスタッフの誰かが、
ウチの記事に気がついて、テスラが行うアフター・ケアについてのニュースとして
送ってくれたのだろうか。 それはそれで有り難い。

私自身は、当初からテスラの動向には興味があり、その先進性には注目していた。
じつは、テスラに関する情報は 日々 もっとたくさん確認しているのだけれど、
英車屋のブログでもあるし、あえて記事にはしていない。
でも このブログが、わずかながらでも グローバルになってきたことについては
最近 感じていることで、これからも頑張って 記述していきたい。
だから、日々のブログ・タイトルは 必ず英語表記をするようにしている。

ニュース・ソースはブログ・アップしてるより 3倍も、5倍もあるのだけれど、
何分 普段の仕事の合間に書いているし、ネタは全て欧米からのニュースなので、
それが出尽くすのは日本の深夜から明け方にかけてだから、つたない英語力で訳して
且つ、直訳ではなく 自身の意見も交えて 一杯やりながら書くものだから、
記述には時間が掛かり、ついタイミングを外してしまうことも ままある。

でも これからも頑張って書いていくので、
今後とも ご愛読のほど、どうぞ宜しく お願い申し上げます。

さあ、今からネタ捜しだ !! (一杯やりながら ! )


TESLA


Today, Tesla announced that the Model S drive unit warranty has been increased to match that of the battery pack. That means the 85 kWh Model S now has an 8 year, infinite mile warranty on both the battery pack and drive unit. Moreover, the warranty extension will apply retroactively to all 85 kWh Model S vehicles ever produced.

No other changes have been made to the warranty.

Here's what CEO Elon Musk wrote about the new policy in a blog post today:

Infinite Mile Warranty

The Tesla Model S drive unit warranty has been increased to match that of the battery pack. That means the 85 kWh Model S, our most popular model by far, now has an 8 year, infinite mile warranty on both the battery pack and drive unit. There is also no limit on the number of owners during the warranty period.

Moreover, the warranty extension will apply retroactively to all Model S vehicles ever produced. In hindsight, this should have been our policy from the beginning of the Model S program. If we truly believe that electric motors are fundamentally more reliable than gasoline engines, with far fewer moving parts and no oily residue or combustion byproducts to gum up the works, then our warranty policy should reflect that.

To investors in Tesla, I must acknowledge that this will have a moderately negative effect on Tesla earnings in the short term, as our warranty reserves will necessarily have to increase above current levels. This is amplified by the fact that we are doing so retroactively, not just for new customers. However, by doing the right thing for Tesla vehicle owners at this early stage of our company, I am confident that it will work out well in the long term.
Tesla Motors | 3500 Deer Creek Road | Palo Alto, CA 94304
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