[autoblog]
ロータスは 1981年 当時 "Talbot Sunbeam Lotus" で優勝して以来、
30年ぶりに ワールドラリー・チャンピオンシップ に復帰する。
今回の Exige S をベースに、FIA "R-GT" のレギュレーションに準拠し、
300馬力にディチューンされ、車重も1200Kg に変更された "Exige R-GT" も
フランクフルトに登場している。
今後は このクルマを複数のプライベート・チームにリリースし、モンテカルロ、
ツール・ド・コルス、サンレモ等の実戦で戦うことになる。
なお、このラリーカーと並行して、これのロード・バージョンの開発も
匂わせている様だから、特に 期待したいところだ。
Video
"Technical specification"
ロータスは 1981年 当時 "Talbot Sunbeam Lotus" で優勝して以来、
30年ぶりに ワールドラリー・チャンピオンシップ に復帰する。
今回の Exige S をベースに、FIA "R-GT" のレギュレーションに準拠し、
300馬力にディチューンされ、車重も1200Kg に変更された "Exige R-GT" も
フランクフルトに登場している。
今後は このクルマを複数のプライベート・チームにリリースし、モンテカルロ、
ツール・ド・コルス、サンレモ等の実戦で戦うことになる。
なお、このラリーカーと並行して、これのロード・バージョンの開発も
匂わせている様だから、特に 期待したいところだ。
Video
"Technical specification"
[Chassis]
Steel rollcage specifically designed and ASN and FIA homologated, bolted and bonded on the original aluminum chassis
Weight: 1200 kg as by FIA R-GT technical regulation
Front and rear specific underbody protections
WRC style crew side protections and lexan side windows
Roof cockpit air scoop
[Suspension]
Front and rear double A-arms
3 ways adjustable front and rear specific dampers
[Engine]
V6 supercharged 3.5l
Power 302 bhp
34 mm air restrictors as required by FIA tech rules for R-GT
[Transmission]
6 ratio sequential gearbox, two homologated final drives
LSD differential
Specific halfshafts
[Brake]
Specific front and rear disc and bells
Upgraded front and rear calipers
Hydraulic "fly-off" handbrake
Improved air cooling
[Wheels and tyres]
7'' x 17'' front rims 8''x18'' alternative front rims
205-62/17 front tyre
8'' x 18'' rear rims
225-65/18 rear tyre