2011年10月19日水曜日

Reynard Racing Cars




あの レイナードが 2年前に復活し、Radical の様な "Road Car" を制作している。
まだ、ニュース・ソースは少ないが、まずは You Tube を観てみよう。

1973年に発足した Reynard は、2002年に 会社が終了するまで、F3000 やF3、
CART にもシャシーを供給し、国内でも、F3000 やフォーミュラ・ニッポン等で、
当時のル・マン商会、もしくはその子会社のチーム・ルマンがサポートして
実質的な Reynard Japan として機能し、かなりの結果を残している。
また レイナードは、1999年から約3年半、BAR・F1マシンの開発にも関与している。

これらは、レーシングカー・コンストラクターとして 充分な実績を残しているが、
レギュレーションの変更や ダラーラの台頭等で 衰退し、2002年に その活動を終了
していたものだ。

それにしても、一度終わっても また復活してくる イギリスの この底力は、何なんだろう?
そういう例は、枚挙にいとまがない。

やっぱり、イギリスからは 目が離せない。

[PDF]

[Specifications]

2 seater sportscar - track focused with road legal option (IVA) 
Weight : 400kg (Race) --- 445kg (Road)
Power: 180bhp (1000cc Fireblade) or 200bhp (1340cc Hayabusa) 
Duratec / Sports 2000 in development 
Aero - Max Downforce: 2600lbs (1180kg) 
Width: 1.5m (minimised for lower drag - ideal for hillclimbs) 
Wheelbase: 2.4m
Top Speed: 216Km/h (Geared for Fireblade engine)
Tyres: Race Avon F3 Front 13x8 & Rear 13x10 
Road Toyo Proxes R888 Front 16x7 & Rear 17x9
Bodywork: Carbon Fibre or Glass Fibre. 3 piece upper & 
full underbody diffuser.

Front & Rear wings in Carbon
Chassis: 55Kg Stainless Steel with composite panel Stiffeners to 750mc
Front crashbox & 1'' side impact Panels
Steering colum is collapsible Ford Ka

Suspension: TIG welded CDS wishbones, Nitron NTR single adjustable shocks, ALL suspension parts non-handed - ie will fit LHS and RHS to reduce spares requirement 
Interior: Farringdon Dash/steering wheel. Tillett Seats. Tilton Pedals.Pingel Electronic Gearchange.

Options: Geartronics pneumatic paddle change. AIM steering wheel & logger. 

DC Electronics raychem wiring loom

britishgreenyokohama@gmail.com